Pracę nad projektem rozpoczęliśmy serią spotkań z klientem w jego galerii w celu uzyskania podstawowych informacji dotyczących funkcjonalności, wyborów estetycznych klienta oraz strategii rozwoju galerii sztuki. Spotkania bezpośrednie, najlepiej w siedzibie firmy są bardzo ważne przynajmniej z kilku powodów.
- pozwalają klientowi lepiej nas poznać
- pozwalają nam lepiej poznać klienta
- dają MNÓSTWO wskazówek na temat potencjalnych kierunków współpracy i ostatecznego kształtu projektu
Odwiedzenie Solka Art, zobaczenie dzieł z bliska i poczucie na własnej skórze klimatu, jaki panuje w galerii bardzo pomogło nam w procesie przygotowywania projektu strony – chcieliśmy, by jej wygląd dopełniał wizerunek firmy i dobrze harmonizował się z samym miejscem.

Rama nie powinna być ładniejsza od obrazu.
Po ustaleniu szczegółów zabraliśmy się za przygotowywanie makiet strony. Po zatwierdzeniu makiet, Asia zabrała się za przygotowywanie projektu graficznego podstron, a Szymon za pracę nad back-end’em projektu. Po wysłaniu i akceptacji przygotowanych wcześniej projektów graficznych strona została złożona i przekazana do testów.
Grupa docelowa jest bardzo ważna w tworzeniu strony
Staraliśmy się, by układ strony był przejrzysty i jasny nawet dla użytkowników, którzy nie spędzają całych dni w Internecie. Wiedzieliśmy, że grupa docelowa naszego klienta to niekoniecznie ludzie bardzo dobrze obeznani w technicznych nowinkach. Nie oszukujmy się, wśród koneserów sztuki skłonnych kupić do swojej kolekcji obraz wart kilkanaście tysięcy złotych, nie ma zbyt wielu bardzo młodych ludzi.
Dowiedz się więcej o tym, jak pracujemy nad stronami internetowymi.
Panel administracyjny
Naszemu klientowi bardzo zależało na tym, by mógł sam uzupełniać zbiory i listę dostępnych w galerii artystów. Na szczęście Wordpress pozwala na przygotowanie panelu, z którym każdy (przy odrobinie wprawy) sobie poradzi. Po skończeniu programowania strony, spotkaliśmy się z klientem, by pokazać mu sposób logowania do panelu i podstawowe czynności, które będzie wykonywał w przyszłości na swojej stronie. Na wszelki wypadek podesłaliśmy także kilka filmów, na których krok po kroku pokazujemy co zrobić i gdzie kliknąć, by dodawać teksty, obrazy i kategorie.
Dobra komunikacja
W trakcie prac nad stroną byliśmy w ciągłym kontakcie z klientem, pomagaliśmy w przygotowaniu odpowiednich tekstów, doradzaliśmy jakie zdjęcia wybrać oraz staraliśmy się pomóc w jak najlepszym zaplanowaniu dalszego rozwoju contentu na stronie.
Po skończeniu testowania i dodaniu niezbędnej treści strona została przekazana klientowi wraz z niezbędną instrukcją oraz deklaracją pomocy ze strony naszej firmy w przypadku jakichkolwiek trudności. Strona galerii jest dostępna tutaj: SolkaArt