Jeśli pracujesz w branży copywriterskiej posiadanie strony internetowej jest dla ciebie czymś tak naturalnym, jak to, że dzień zaczynasz od wiadra kawy i pytania “ciekawe, czy klient w końcu zapłacił tę fakturę”. Zazwyczaj copywriterzy zaczynają od bloga, a potem przerzucają się na szablony stron, które są bardziej uniwersalne – to naturalna kolej rzeczy, kiedy z copywritera-blogera zmieniasz się w copywritera-profesjonalistę. 

Planujesz zmiany w swoim wizerunku: myślisz nad brandingiem, chcesz bardziej wyróżnić się na tle konkurencji i zdobywać nowych klientów. Strona internetowa dla copywritera powinna być priorytetem. Musisz koniecznie przemyśleć jej strukturę, teksty oraz optymalny układ, który zapewni ci jak największą ilość leadów.

Branding i design dla biznesu online blogera freelancera

Pisz świetnie, nie dużo: strona internetowa dla copywritera nie musi być przeładowana!

Dobra wiadomość jest taka, że strona dla copy może, a nawet powinna być prosta. Zazwyczaj freelancerowi wystarczy minimalistyczna strona na płatnym szablonie lub strona wizytówka na indywidualnym szablonie graficznym. Informacje o twojej ofercie i doświadczeniu, testimonialsy od klientów oraz blog i kontakt. To wszystko, czego potrzebujesz na początek.

Przygotowując teksty na swoją stronę uważaj, by nie rozpisywać się za bardzo! To być może dziwna rada, ale w oczach klientów powinieneś kreować się na kogoś, kto potrafi zwięźle i przekonywująco operować słowem. Rozbudowane teksty zostaw sobie na wpisy blogowe. Strona główna powinna zawierać najważniejsze informacje.

Poszukaj innych sposobów, by zacząć!

Wygląd banneru na stronie głównej jest pierwszym elementem strony, który widzą użytkownicy. Tekst na bannerze oraz button CTA powinny być doskonale przemyślane. Poświęć na to tyle czasu, ile trzeba by stworzyć idealną zachętę do przejrzenia strony. Jeśli zrobisz to naprawdę dobrze, twój potencjalny klient może od razu przejść do zakładki “kontakt”.

Miej z tyłu głowy, że klient “chce wbić gwoździa, a nie kupić młotek”. Przedstaw się krótko i szybko przejdź do korzyści, które klient uzyska ze współpracy z tobą.

Inspiracja: 

Strona https://michaleisikowitz.com 

strona dla copywritera inspiracje

Michal Eisikowitz to copywriterka z Nowego Jorku, która perfekcyjnie zaplanowała content swojej strony. Zauważ, że chociaż na bannerze głównym zamieściła swoje zdjęcie, to pierwszy tekst wcale nie opisuje autorki, a… potrzeby potencjalnego klienta. 

Prosto i zwięźle. Chcesz: więcej leadów, więcej sprzedaży, większego autorytetu.

W kolejnej sekcji Michal prezentuje swoje trzy najważniejsze grupy docelowe, opisując przy okazji ich największe bolączki. Klienci uwielbiają, kiedy potrafimy trafnie zdiagnozować ich potrzeby. To o wiele szybszy sposób na zdobycie zaufania niż wyliczanie naszego bogatego doświadczenia. Warto zastanowić się, jakie problemy mają zazwyczaj nasi klienci i pokazać na stronie, że jesteśmy ich świadomi, a co najważniejsze – możemy pomóc!

Michal pisze o sobie dopiero w trzeciej sekcji strony głównej! Ale nawet wtedy skupia się maksymalnie na korzyściach biznesowych.

Tip: Jeśli chcesz pisać o sobie, upewnij się, że każdą wymienioną przez ciebie cechę, klient może przełożyć na korzyść dla siebie. W powyższym przykładzie jest to ambicja. Michal pisze, że nie lubi przegrywać, a więc mając ją w zespole klient jest skazany na sukces 🙂

Mocny akcent na koniec

Jako konsumenci jesteśmy tak przyzwyczajeni do firm, które zachwalają swoje produkty i wyliczają ich zalety, że powoli przestaje to na nas działać. Jak wzmocnić przekaz? Pokazać klientowi, co się stanie, jeśli nie zdecyduje się na twoją pomoc. Michal zrobiła to na zasadzie prostego porównania. To jest doskonałe miejsce na call to action!

Na koniec: szablony WordPress idealne dla copywritera

Ten wpis koncentrował się na treści i strukturze strony głównej, jednak nie zapomniałam o wizualnym aspekcie! Wybrałam na ciebie kilka szablonów, które możesz kupić lub którymi możesz się zainspirować przy budowie własnej strony. Podzieliłam je według 4 kierunków estetycznych, którymi możesz podążać. Zaprezentowałam je podczas live’a w grupie na Facebooku. Jeśli chcesz się z nim zapoznać, zapisz się do grupy! 

Styl retro: 1   2

Styl Biznes: 1 2

Na luzie: 1 2

Styl klasyczny (blogowy): 1 2 3

Potrzebujesz pomocy ze stroną internetową? Daj znać! Bardzo chętnie zaprojektuję ją dla Ciebie, a reszta ekipy WEBsellent zajmie się kodowaniem i przygotowaniem pod SEO. Sprawdź: Doskonałe strony internetowe