Jak Google reaguje na globalną pandemię COVID-19?

W związku z panującą na świecie pandemią, Google zdecydowało się na drobne zmiany związane z publikowaniem danych i wyświetlaniem wyników wyszukiwań oraz podjęło nietypową współpracę w celu skuteczniejszego zwalczania wirusa. Poniżej kilka najciekawszych przypadków zmian i ruchów dokonywanych przez Google w ramach „walki” z wirusem.

Google zaczyna obsługiwać nowy typ znaczników związanych z COVID-19.

W przypadku odpytywania wyszukiwarki na temat koronawirusa, Google wyświetli wyniki inaczej niż dla innych zapytań. Do dyspozycji użytkowników zostały oddane najważniejsze artykuły dotyczące obecnej sytuacji.  Podsumowanie przypadków w kraju i zagranicą, najważniejsze alerty, małe FAQ związane z profilaktyką oraz skoncentrowane informacje na temat samego wirusa.

Jeszcze większa kontrola, czyli Apple i Google podjęły współpracę w celu zwalczania wirusa

Chodzi tutaj o współpracę dwóch gigantów technologicznych mającą pozwolić na określenie za pomocą bluetooth kto z kim i kiedy miał kontakt. Oczywiście obie firmy zapewniają, że bezpieczeństwo i prywatność użytkowników jest dla nich najważniejsza. Obie firmy zdecydowały się na udostępnienie interfejsu API, który umożliwi współdziałanie urządzeń opartych na iOS i Android za pomocą aplikacji pochodzących od organów ds. zdrowia publicznego. Nam pozostaje trzymać kciuki za powodzenie całego projektu, zwłaszcza na szczeblach państwowych.

Google zdecydowało się również na podzielenie się zebraną wiedzą na temat zmian mobilności użytkowników podczas panującej pandemii

Do naszej dyspozycji oddane zostały zestawy danych przygotowanych indywidualnie dla każdego kraju. Dane dostępne są do pobrania na stronie https://www.google.com/covid19/mobility/

W założeniu mają głównie przydać się organom publicznym przy podejmowaniu decyzji związanych z przeciwdziałaniem wirusowi SARS-CoV-2, myślę jednak, że zestaw danych udostępnionych przez Google może pomóc również właścicielom małych i średnich firm przy podejmowaniu przyszłych decyzji biznesowych.

 

W związku z pandemią i spadkiem ruchu w wielu typach biznesów osoby odpowiadające za utrzymanie firm często decydują się na przejście na sprzedaż i świadczenie swoich usługo online. Jeżeli sam stoisz przed takim wyborem, zachęcamy do skorzystania z usług WEBsellent.